۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۲۷۷۷۷
آیت الله سبحانی:

انقلاب اسلامی حوزه علمیه را از حالت بن بستی در آورد| منبری جامع کم داریم

انقلاب اسلامی حوزه علمیه را از حالت بن بستی در آورد| منبری جامع کم داریم
حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به برکات انقلاب برای حوزه علمیه گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب این است که حوزه از حالت بن بستی در آمد و به علوم جدید توجه بیشتری شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) گفت: حضرت می فرماید قوام دین و دنیا چهار چیز است، اول این که در جامعه دانشمندی باشد که به علم خود عمل و تبلیغ دین می کند.

وی افزود: متأسفانه در جامعه عالمی که مبلغ باشد کم داریم، البته ملا و دانشمند فراوان داریم و بحمدالله بعد از انقلاب در حوزه علمیه قم دانش های تازه ای پیدا شد و نظریه های جدید وجود دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به برکات انقلاب اسلامی برای حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که حوزه از حالت بن بستی در آمد و حوزه مفتوح شد و به علم هایی مانند رجال، درایه، تفسیر توجه بیشتری صورت گرفت اما امروز ناطق و مبلغ کم داریم.

وی ادامه داد: امروز کسی که حافظ دین مردم است همین منبری ها هستند که متأسفانه کم شده است، غالبا آقایان به نهادها، دانشگاه ها و امثال آن می روند که البته حق هم دارند و زندگی می خواهند اما جای منبر خیلی خالی است، امروز منبری های وارسته و جامع الجهات داریم اما نسبت به نیاز کم است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که این که روحانیت در کنار اشتغال به علم، نباید منبر و تبلیغ را از دست دهند، ابراز داشت: همه کسانی که امروز در قم از مراجع هستند روزگاری مبلغ بودند و در نقاط مختلف کشور تبلیغ می کردند و روح تبلیغ سبب شد به این مقام عالی برسند.

وی با تأکید بر تبلیغ عملی دین عنوان کرد: انسان باید با عمل خود مردم را دعوت به اسلام کند، گاهی زندگی یک عالم در یک شهر تبلیغ دین است، در شهرهای شرق آسیا حتی یک سرباز نرفته بلکه اسلام آوردن مسلمانان آن مناطق نتیجه عمل و گفتار تجار متعهد بوده است.

محمد قمین
ارسال نظرات